Next generation in cycling
NL
NL

Kies jouw taal

AG Insurance - NXTG kondigt aan Soudal en Quick-Step te verwelkomen als gezamenlijke titelsponsors, waarbij het team vanaf 1 januari AG Insurance - Soudal Quick-Step zal heten.

In maart 2022 kondigde het team aan dat Patrick Lefevere zich bij teammanager Natascha den Ouden zou voegen als onderdeel binnen de structuur van het development team, dit met AG Insurance voor een meerjarige deal. Ze krijgen nu het gezelschap van Soudal en Quick-Step, die ook de mannenploeg van Patrick ondersteunen en waardoor iedereen bij de Wolfpack-familie komt. Naast de ondersteuning van Patrick Lefevere kende het team in 2022 nog een belangrijke nieuwe pion, die haar 1e stappen als ploegleidster wist te maken, namelijk Jolien D’hoore. Haar ambitie, in 2023, is om deze jonge rensters te laten groeien om hen zo naar de top te leiden.  Tevens zal Servais Knaven, die zelf ooit wielrenner was voor de ploeg van Patrick Lefevere in de periode 2001 tot 2006, deel uitmaken van dit team als sportief en technisch manager. Christian Kos zal binnen de ploeg fungeren als ploegleider

AG Insurance – Soudal Quick-Step heeft een unieke filosofie, met een focus op jonge getalenteerde rensters in verschillende leeftijdsgroepen, namelijk van U19 en U23 tot senior niveau. Deze opleidingsstructuur ondersteunt deze jonge dames in hun ontwikkeling en biedt hen de sleutel naar "Unlock your potential", zoals het motto van het team luidt. De helft van dit eliteteam bestaat komend seizoen dan ook meisjes die doorgroeien uit de U23. Het project is geïnitieerd door Natascha den Ouden, die getalenteerde dames een bredere basis en een steunpilaar wilde aanbieden om geleidelijk hun potentieel te ontgrendelen en waarbij Patrick Lefevere zijn ervaring gebruikte om de juiste partners toe te voegen, waardoor zo een eliteteam kon worden gevormd.

Teammanager Natascha den Ouden verwoordde de samenwerking als volgt: “De samenwerking met hoofdsponsor AG Insurance is voor dit team een echte match made in heaven. De waarden van AG Insurance, namelijk: Care, Dare, Deliver & Share zijn een uitstekende weerspiegeling van de waarden die wij binnen ons team hoog in het vaandel dragen. Zorg dragen voor mekaar, elkaars prestaties naar een hoger level tillen, grenzen verleggen, verbondenheid, … al die facetten zijn onderdeel van onze identiteit. Het partnership tussen AG Insurance - Soudal Quick-Step en het ontwikkelingsproject binnen het vrouwenwielrennen dat ik enkele jaren geleden heb opgericht, vormt dan ook de kers op de taart.”

   

trainingwomen 8263

Ruben Desmet, President van Unilin Flooring, zei het volgende: "Volgend jaar sponsort Quick-Step het professionele mannenwielrennen voor het 25e jaar op rij. De ploeg en ons bedrijf zijn samen gegroeid door onze gedeelde waarden: passie, uitmuntendheid, ondernemerschap & respect. Het is dan ook een logische stap in ons gezamenlijk verhaal om de vrouwenploeg, AG Insurance – Soudal Quick-Step team, te ondersteunen. Zo steunt QuickStep een nieuwe generatie rensters om uit te groeien tot de top van het vrouwenwielrennen."

Dirk Coorevits, CEO Soudal: “We zijn oprecht trots sponsor te zijn van een ambitieus project als het AG Insurance  - Soudal Quick-Step Team. Onze corporate baseline is ‘BUILD THE FUTURE’, en dat is nu net de missie van het team: naast een team op hoog niveau jonge talenten opleiden om in de toekomst de top van het Belgische vrouwenwielrennen te verbreden. We geloven rotsvast in het project, dat volledig past binnen onze aanpak om via sponsoring het merk Soudal verder uit te bouwen. Het sluit ook perfect aan bij onze overtuiging om in alle aspecten van onze bedrijfsvoering, ook sponsoring, inclusief te werken.”

De boodschap die Heidi Delobelle, CEO van AG beaamde: “Als eerste titelpartner van het team zijn we blij om Soudal en Quick-Step, twee iconische bedrijven in de wielersport, te verwelkomen als cosponsors. Door onze krachten te bundelen, investeren we in de verdere professionalisering van AG Insurance – Soudal Quick-Step als team en van een hele sportdiscipline. Ons project met een drieledige opleidingsstructuur is namelijk uniek in het vrouwenwielrennen en wat ons betreft een voorbeeld. We kijken het nieuwe wielerseizoen dan ook met volle vertrouwen tegemoet en zijn razend benieuwd om te zien hoe onze jonge talenten zich verder zullen ontwikkelen met de hulp van ervaren rensters en ploegleidster Jolien D’hoore.”

Ook CEO Patrick Lefevere deelde met ons de volgende boodschap: “We zijn blij met de komst van AG Insurance als titelpartner voor dit avontuur. Hun verbintenis stelt ons in staat om onze strategie voor de ontwikkeling en groei van deze dames te verwezenlijken. Alle partijen die hun schouders zetten onder onze damesploeg zijn reeds verschillende jaren actief in het wielrennen, waardoor ze bekend zijn met het reilen en zeilen binnen de wielerwereld. Een factor die uiteraard van uiterst belang is indien je samen iets wil opbouwen. Dit alles is ook mede mogelijk gemaakt dankzij het engagement en de inzit van enkele partners van het herenteam. Naast Soudal & Quick-Step wouden ook enkele anderen van onze shirtsponsors zoals: Specialized, Castelli, Ekopak, Janom & Safety Jogger deel uitmaken van dit team met als doel om samen iets unieks op te bouwen. Hun commitment helpt het vrouwenteam om nog competitiever en sterker deel uit te maken van het vrouwenwielrennen.  Zij zullen ons op deze manier de nodige stabiliteit weten te bieden voor de komende jaren."

Met trots onthult AG Insurance - Soudal Quick-Step vandaag dan ook voor het eerst de Castelli trui voor 2023. De rensters zullen de trui van hoofdsponsor AG Insurance met de co-sponsors Soudal & Quick-Step vanaf 2023 dragen in heel wat toonaangevende wedstrijden.